• Dokka

  • Delvis skyet
  • -1 °C
  • Gran

  • Delvis skyet
  • -3 °C
  • Hønefoss

  • Delvis skyet
  • -1 °C
  • Brandbu

  • Delvis skyet
  • -2 °C
  • Harestua

  • Delvis skyet
  • -3 °C
  • Jevnaker

  • Delvis skyet
  • -1 °C
  • Hov

  • Skyet
  • -1 °C

Radioreklame

Radio Randsfjord kan tilby ditt firma meget gunstige markedsføringsalternativer. Du kan velge å ha reklame utelukkende på radio, på vår nettside eller en kombinasjon som innebærer begge deler.

 

Radiomediets kvaliteter

Radio er ikke TV uten bilde! Radio er et selvstendig unikt medium hvor budskapet overføres via hørselen, og hvor lytteren eksponeres for kun ett budskap om gangen. Med radioreklame drukner du ikke i mengden – alle får like god oppmerksomhet. Dessuten viser undersøkelser at det du hører husker du 4 ganger så godt som det du leser! Det manglende bildet er kanskje den viktigste egen-skapen ved radio. Radio krever ikke visuell oppmerksomhet, og kan derfor være med på de daglige gjøremålene. Du kan våkne til klokkeradioen, spise frokost til kjøkkenradioen, lytte til bilradio eller walkman på vei til jobben, og kanskje arbeide til musikk, nyheter og konkurranser, og reklame-innslagene får like god oppmerksomhet som spennende innslag i programmene.

 

Visualisering

Et viktig element er også at radio skjerper og krydrer lytternes fantasi, på et helt annet og høyere nivå enn TV, og skaper dermed rom for assosiasjoner. Som et eksempel: Henrik Ibsen ønsket egentlig ikke å sette opp Peer Gynt som teaterforestilling, da han mente at stykket burde leses fordi menneskets fantasi langt overgår de visuelle mulighetene. De fleste av oss har lest en bok… – og siden sett filmatiseringen. Var den bortførte prinsessen like vakker i filmen? Eller handlingen – var den like gripende? De fleste vil si at de husker og likte boken best.

 

Gjentakelsens hemmelighet

Med en radioreklame som har et spennende budskap og hvor tale, musikk og effekter er satt sammen på en iørefallende måte, kan du nå frem til forbrukeren helt fra morgenkaffen, i bilen, på jobben og sammen med familien om ettermiddagen. Er du enig i reklamens evige sannhetsord: KONSENTRER og REPETER, da er det RADIOREKLAME du skal velge!

 

30 sekunder er lenge nok

Medieforskning har kommet til at folk flest bare fanger opp informasjon i ca. 30 sekunder om gangen. Og 30 sekunder er lenge nok til å få frem et hvert budskap på en effektiv måte.
30 sekunder kan være mer verdifulle enn tre minutter – eller tre timer.

 

Rask, rimelig og effektiv!

Radioreklame er så fleksibel at du kan selge solbriller når sola skinner og paraplyer når det regner. Straks en konkurrent går ut med et supertilbud du nødvendigvis må følge opp, kan ditt mottrekk gå på lufta omtrent før sverta er tørr i konkurrentens avisannonse!

Vi har lang erfaring i å utvikle gode og kreative kampanjebudskap og vi gir deg råd om hvilken miks av mediekanaler som sikrer best mulig dekning i forhold til målgruppen. Kontakt oss for en prat om strategi og gjennomføring.

Astrid Aannerud Guttulsrud
Salgsleder

Astrid
Send E-post

+47 901 25 371